Netflix’de Abone Artışında Düşüş Yaşandı! 2022’de Abone Artışı Neden Düştü!

Dünyanın en çok üyeye sahip ücretli içerik servisi olan Netflix, Nisan 2015’ten başlayarak günümüze kadar sürekli artan bir abone artışı oranına sahipti. Ancak 2022 yılı onlar için hiç de iyi başlamadı. Özellikle de abone artışı konusunda istenilen rakamlara ulaşılamadığı görüldü.

27 Şubat 2022 12:22 Gündem
Netflix’de Abone Artışında Düşüş Yaşandı! 2022’de Abone Artışı Neden Düştü!

Koronavirüs salgını sebebiyle insanların evlerin kapanması ile son iki yıllık süreçte, Amerika merkezli medya platformu Netflix çok sayıda üye kazanmayı başarmıştı. Hatta bu dönemde yaşanan artışların bir rekor olduğu da açıklanmıştı.

Bu dönemde diğer firmalarda piyasaya girmek için çalışmalar başladı. HBO MAX, Apple TV ve Disney+ bu konuda hizmet veren servisler oldu. Bu durumda yayın platformunun 2022 yılında düşüş seyirli bir büyüme göstermesine neden oldu.

Netflix Ücretli Abone Sayısı 221 milyonun Üzerinde

2021 yılının dördüncü çeyreği raporlarına göre Netflix içerisinde bulunan ücretli abone sayısı toplamda 221,8 milyonu geçtiği açıklandı. Bunların 200 milyondan fazlasının ücretli abone olduğu aktarıldı.

2022’de Netflix Abone Sayısında Düşüş Yaşanabilir mi?

İnternet dünyasında DVD kiralama hizmeti vererek giriş yapan platform, kısa sürede sistemini değiştirerek insanların internet üzerinden tüm filmleri tek bir aylık ücret ödeyerek kiralamasına olanak sağladı. İlk olarak ABD’de yaygınlaşan sistem kısa sürede özellikle de pandemi döneminde dünyanın birçok noktasına doğru genişlemesi ile dikkat çekti.

Şirket ilk olarak başka yapımcılar tarafından hazırlanan dizi ve filmleri sistemde yayınlamaya başladı. 2012 yılında ilk dizisini çekmeye başladı. 2018 yılı onların atılım yaptığı yıl olarak kayıtlara geçti. House of Cards ve Orange is the New Black platformun kaderini değiştiren yapımlar oldu. Bu yapımları Emmy ödülü alması diğer şirketlerin geride kalmasına neden oldu.

2011 yılında 21,6 milyon aboneye hitap eden şirket, 10 yılda abone sayısını neredeyse 10 katına çıkarmayı başardı. Şirket en büyük abone artışını 2020’de 37 milyon ile elde etti. 2021’in son çeyreğinde 8 milyonun üzerinde ücretli abone kazandı. Ancak 2022’in ilk çeyreğinde bu rakamın düşeceği tahmin ediliyor. Toplamda üye sayısının artacağı beklenirken, piyasaya giren diğer yayın platformlarının da etkisiyle bu oranlarda düşüş yaşanması bekleniyor.

0
0
0
0
0
0
0
👏
👎
😍
😥
😱
😂
😡
Habere Yorum Yap ( 0 )
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Keşfet